

Od marca ruszają bezpłatne szkolenia, warsztaty i staże realizowane w ramach projektów POWR, finansowane z Funduszy Europejskich. Zaplanowane działania kierowane są do studentów oraz kadry dydaktycznej i administracyjnej. Poniżej prezentujemy część z nich. O szczegółach (w tym rekrutacji, terminach, programach szkoleń) będziemy informować na stronie internetowej i w mediach społecznościowych
- Szkolenia dla studentów
- Zadania praktyczne w formie projektowej
- Wizyty studyjne dla studentów
- Szkolenia i staże dla kadry dydaktycznej
- Szkolenia dla kadry zarządzającej
- Szkolenia dla kadry administracyjnej
W ramach wsparcia szkoleniowego przewidziano szereg zajęć, których wspólnym celem będzie wyposażenie studentów w kompetencje zawodowe, językowe, komunikacyjne, informatyczne, analityczne i w zakresie przedsiębiorczości.
Szkolenia oferowane w ramach projektu przewidziano następujące szkolenia i warsztaty:
- Cambridge CELT S
- Cambridge CELT P
- Szkolenie rozwijające kompetencje przedsiębiorcze
- Zajęcia warsztatowe z zakresu typografii i projektowania książek
- Fotografia wobec procesów kulturowych
- Prezentacja sceniczna i adaptacje teatralne
- Prowadzenie spraw rachunkowo-księgowych
- Programy biurowe w administracji
- Outsourcing i offshoring w kontekście pozyskiwania inwestorów dla gmin
- Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy dydaktycznej
- Kompetencje coachingowe w pracy pedagoga
- Arteterapia w edukacji
- Język migowy dla pedagogów
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
- Multimedia w reklamie
- Zajęcia warsztatowe z zakresu prowadzenia coachingu
- Warsztat pracownika działu HR
Dzięki nim uczestnicy uzyskają możliwość podniesienia kompetencji, które są potrzebne na rynku pracy. Uczestnictwo w szkoleniach będzie obowiązkowo poprzedzone bilansem kompetencji, który pozwoli wskazać mocne i słabe strony kandydata na uczestnika jak również wykazanie luki kompetencyjnej utrudniającej kandydatom wejście na rynek pracy.
Dzięki połączniu dokładanego ustalenia potrzeb szkoleniowych danego studenta i odpowiedniego dobrania wsparcia możliwe będzie osiągniecie celu o którym mowa powyżej.
W ramach wsparcia: Dodatkowe, realizowane przy współudziale pracodawców, zadania praktyczne realizowane w formie projektowej, przewidziane zostały zajęcia prowadzone we współpracy z przedsiębiorstwami. W ramach wsparcia, zostanie nawiązana współpraca z przedsiębiorstwami działającymi w sektorze edukacyjno-społecznym. Przedsiębiorcy przedstawią problemy z którymi mierzą się w swojej codziennej działalności, a zadaniem studentów będzie opracowanie propozycji rozwiązania. Praca będzie przebiegała w schemacie problem – badania, w tym: badania terenowe oraz literatury przedmiotu, opracowanie propozycji rozwiązania.
Zajęcia będą trwały 30 godzin co pozwoli uczestnikom na dokładne zbadanie problemu i stworzenie odpowiedzi. Po zakończeniu zadań praktycznych, wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu zajęć.
W ramach projektu odbędą się wizyty studyjne studentów AIK w podmiotach o społeczno-edukacyjnym profilu działalności. Uczestnicy wyjazdów poznają na miejscu specyfikę działań różnych podmiotów. Studenci zapoznają się z tym jak faktycznie wygląda praca w tego rodzaju placówkach, co pozwoli im lepiej zrozumieć specyfikę tego rodzaju miejsc pracy i tym samym lepiej przygotować studentów do pracy.
W ramach projektu założone zostały szkolenia staże dla kadry dydaktycznej. Wsparcie dotyczy między innymi umiejętności wykorzystania innowacyjnych metod dydaktycznych, w tym wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym, efektywnego i skutecznego komunikowania się z różnymi pokoleniami studentów a także staży dydaktycznych.
W ramach wsparcia odbędą się kursy:
- Warsztaty ze skutecznego i umiejętnego posługiwania się własnym głosem
- Tutoring akademicki
- Nauczanie problemowe i interaktywne w uczelni wyższej
- Warsztaty dot. obsługiwania platformy Moodle -prowadzenia kursów, publikowania materiałów
- Warsztaty nt. metod wspierających pracę ze studentami mającymi zaburzenia psychiczne i emocjonalne
- Zasady efektywnego komunikowania w grupie
Odbędą się również staże zagraniczne z zakresu stosowania metody arteterapii.
Wszystkie te zajęcia mają jeden cel jakim jest poprawa jakości kształcenia poprzez podniesienie kompetencji dydaktycznych kadry naukowo-dydaktycznej.
Wsparciem zostanie objęta również kadra zarządzająca uczelnią. Planowany jest szereg szkoleń, które będą dotyczyły wszystkich najważniejszych elementów zarządzania uczelnią takich jak:
- strategiczne zarządzanie uczelnią
- budowanie kultury i jakości kształcenia
- efektywne zarządzanie finansami uczelni wyższej
- kierunki rozwoju współczesnej nauki i uczelni
- zmiany w prawodawstwie w szkolnictwie wyższym
- efektywnego zarządzania czasem
Powyższe działania korzystnie wpłyną na wzrost kompetencji zarządczych osób kierujących uczelnią.
Dla kadry administracyjnej Uczelni zaplanowano szkolenia dotyczące obszarów:
- zarządzania
- komunikacji, w tym komunikacji w języku obcym
- promocji
- wykorzystania narzędzi ICT w działach wspierających funkcjonowanie uczelni
- poprawy funkcjonowania działów księgowości, administracji i działu kadr
- poprawy funkcjonowania uczelni w świetle ustawy 2.0 oraz przeglądu i dostosowania obowiązujących na uczelni procedur
- podniesienia jakości obsługi studentów i innych interesariuszy uczelni
Będą one obejmowały takie kwestie jak: metody wspierające pracę ze studentami, efektywnego zarządzania, tworzenia regulaminów i programów studiów, komunikacji, promocji, budowania wizerunku, mediów społecznościowych, programów biurowych w administracji, księgowości (w tym obsługa programów księgowych), MS Office w praktyce, kadr, a także kursy językowe oraz warsztaty posługiwania się głosem.