
Wsparcie Komisji Europejskiej dla produkcji tej publikacji nie stanowi poparcia dla treści, które odzwierciedlają jedynie poglądy autorów, a Komisja nie może zostać pociagnięta do odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie informacji w niej zawartych.

Akcja 2. Edukacja Szkolna. Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej
Tytuł projektu: Kids Lab for Sustainability – Dziecięce Laboratorium dla zrównoważonego rozwoju
Skrót tytułu: KidsLab4Sus
Nr grantu: 2021-1-PL01-KA220-SCH-000034345
Okres realizacji: 2022-01-01 – 2024-06-30
Kwota dofinansowania: 262 898 EUR
W projekcie biorą udział:
Fundacja Ignatianum – koordynator projektu – Polska
Dublin City University – Irlandia
Libera Universita Maria SS. Assunta di Roma – LUMSA – Italia
Fondazione Politecnico di Milano – Italia
Universitat International de Catalunya – Hiszpania
- Główny cel projektu
- Harmonogram wsparcia – rezultaty projektu
- Wydarzenia upowszechniające rezultaty projektu
- Strona projektu i media społecznościowe
- Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej poprzez zaoferowanie nowego programu nauczania „STEAM – edukacja OUTDOOR dla zrównoważonego rozwoju” wraz ze wskazówkami dla edukatorów. Program zostanie opracowany jako uzupełnienie krajowej podstawy programowej, elastyczne narzędzie dla wszystkich edukatorów, opublikowany na stronie internetowej projektu jako OER.
- Zwiększenie kompetencji (i pewności siebie) nauczycieli przedszkolnych w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez dostarczenie im zestawu innowacyjnych materiałów dydaktycznych łączących ideę zrównoważonego rozwoju z podejściem STEAM i uczeniem się opartym na dociekaniu.
- Budowanie synergii i ułatwianie przepływu wiedzy pomiędzy szkolnictwem wyższym, przedszkolami i decydentami oświatowymi w celu zapewnienia większego na lokalny system przedszkolny.
- Kształcenie „liderów zmian” – nauczycieli przedszkolnych, którzy będą promować podejście STEAM do edukacji zrównoważonego rozwoju w swoim środowisku przedszkolnym i budować system wsparcia dla innowatorów, aby zapobiec kryzysowi emocjonalnemu i wypaleniu zawodowemu. Projekt ma na celu zwiększenie u nauczycieli poczucia inicjatywy, pewności siebie, elastyczności w nauczaniu, ale także ich kompetencji cyfrowych i umiejętności uczestniczenia w społeczności uczącej się.
- Podniesienie jakości szkoleń przed rozpoczęciem pracy w sektorze ECEC poprzez wprowadzenie modułu dotyczącego STEAM i zrównoważonego rozwoju do programów uniwersyteckich (jako blended learning, co czyni szkolenie bardziej atrakcyjnym, łącząc praktyczne doświadczenia z kursem online – podejście partycypacyjne z cyfrową, elastyczną metodologią). Projekt ma na celu opracowanie i upowszechnienie sprawdzonego w skali międzynarodowej podręcznika dla trenerów nauczycieli, zawierającego wskazówki dotyczące wprowadzania podejścia STEAM w celu kształtowania u dzieci zrównoważonych postaw wobec przyrody.
- Repozytorium zasobów „Outdoor STEAM activities” 2022-01-01 – 2022-06- 30
- Program zajęć dla przedszkola “Outdoor STEAM for sustainability” 2022-05-01 – 2023-02-28
- Program kształcenia nauczycieli ECEC na poziomie uniwersyteckim 2023-03-01 – 2023-07-31
- Kurs on-line “STEAM and SUSTAINABILITY TEACHING COMPETENCES” dla nauczycieli 2023-08-01- 2024-04-30
- Podręcznik do szkolenia nauczycieli “STEAM and Sustainability at the preschool 2023-09-01 – 2024-06-30
Terminy planowanych wydarzeń:
16.10.2022 Irlandia
16.10.2022 Rzym
Barcelona UIC
Tytuł wydarzenia: Kids Lab for Sustainability Projeckt. Incorporating sustainability in Early Childhood Education throught the STEAM approach and outdoor education. Date 1.12.2022.
Informacja
Program
26.06. 2023 Kraków
26.04.2024 Mediolan